Пројекат „Ка инстутуционализацији праћења инклузивног образовања”
Пројекат од националног значаја биће пилотиран у 20 основних школа широм Републике Србије са циљем да се дође до коначног предлога који ће обухватити мерљиве, изводљиве, релевантне, економичне и информативне стандарде, показатеље и доказе са снажном повезаношћу са самим квалитетом образовног процеса.
• Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања
• Група за социјалну инклузију
• Центар за образовне политике
Основни циљ пројекта је креирање новог предлога Стандарда квалитета рада васпитно-образовних установа за нову планирану ревизију стандарда у 2016, који треба да укључи нове и адаптиране показатеље из Оквира за праћење инклузивног образовања у Републици Србији Института за психологију.
Циљ пројекта: ревизија стандарда и пилотирање нових доказа заснованим на показатељима и доказима из Оквира за праћење инклузивног образовања у Републици Србији и из приручника „Колико је инклузивна наша школа?“
• Ојачати Стандарде квалитета рада васпитно-образовних установа додатним стандардима, показатељима и доказима који се односе на инклузивност школе
• Анализа постојећих података добијених кроз спољашње вредновање
• Самоевалуација 10 школа која користи нове доказе, показатеље и стандарде
• Њихово пилотирање у још 10 школа
• Анализа података са пилотирања
• Дефинисање коначних препорука за ревизију документа Стандарди квалитета рада образовно-васпитних установа
• Акредитација семинара за јачање самоевалуације инклузивности школа
Завод за вредновање квалитета рада васпитно-образовних установа (ЗВКОВ) као партнер на пројекту, укључен је у процес настанка предлога за ревизију Стандарда, која би требало да усвоји осетљивије индикаторе за различите аспекте инклузивног образовања, са циљем да се унапреде различити аспекти школског функционисања у вези са инклузивношћу, као и да усмери развој школских капацитета у том правцу. Процес ревизије укључује досадашње анализе у успешности стандарда од стране ЗВКОВ-а. Пројекат це се реализовати у три сегмента.